close menu

YDATA מודל 2023 – תוכנית ההכשרה המעודכנת ביותר בתחום ה-Data Science בישראל

הכתבה בשיתוף Y-Data

תעשיית הדאטה בישראל ובעולם לא נחה לרגע ונדמה שהשנה היא קפצה רחוק אפילו יותר, ולכן יותר אנשים מחפשים את כרטיס הכניסה לתחום ומחפשים את תכנית הכשרה הטובה, המקיפה והמעודכנת ביותר. לכן, גם השנה, כמו בשנים קודמות (כבר 4 שנים ברצף) אנחנו מלווים, כאן בקהילה שלנו, את אחד הקורסים שהצליחו לצבור לעצמם שם – תכנית ההכשרה של YDATA.

גם השנה אנחנו מתלווים להרשמה לקורס ומאפשרים להירשם אליו עד תאריך 31.7 עם קוד יחודי לקהילה MDLI23, שיעניק הנחה של 1,000 שקלים לחברים שלנו.. פרטים נוספים כאן.

אם מישהו עדיין לא מכיר, Y-DATA, היא תכנית מתקדמת להכשרת מדעני נתונים, שפונה לבעלי רקע טכנולוגי בהנדסת תוכנה, או מדעי המחשב, לבוגרי תארים מתקדמים ולאנליסטים, שמבקשים לעשות הסבה לתחום.
בימים אלו מתחילה ההרשמה למחזור השישי של Y-DATA.המשתתפים ילמדו לאורך שנה אקדמית מלאה – מאוקטובר ועד יוני – ויירכשו כלים ויכולות שיאפשרו להם להשתלב בתעשייה בסוף ההכשרה ואולי אפילו תוך כדי הלימודים.

לY-DATA יש כבר יותר מ-220 בוגרים שהשתלבו בתפקידי מפתח בתעשייה בתחומי ה-Data Science בשלל ענפים טכנולוגיים בעולמות המחקר הרפואי, בסייבר, בעולם הפיננסי, בעולמות עיבוד שפה טבעית, עיבוד תמונה ועוד. אם אתם רוצים להכיר את YDATA יותר לעומק, אתם מוזמנים להיכנס לכתבות שהכנו איתם בשנים הקודמות ואתם גם מוזמנים להכיר כמה מהאנשים שכבר למדו ולימדו בהכשרה הייחודית.

להגיע מהאקדמיה ולהיות תמיד עם אצבע על הדופק

ענבר הוברמן היא רכזת אקדמית ומרצה לעיבוד תמונה וראיה ממוחשבת ב-Y DATA במקביל לפוסט דוקטורט בטכניון בתחום של עיבוד תמונה ו- Diffusion models "אני אחראית על בחינת ועדכון התכנים שמועברים בקורס מתחילתו ועד סופו", היא מסבירה את תפקידה. "אני אחראית לוודא שהתכנים מתעדכנים בהתאם לשינויים בתחום ובהתאמה לדרישות שוק העבודה. הסטודנט בY-DATA היא אומרת, "מקבל את כל הסל, החל "מתכנים תיאורטיים, דרך תוכן פרקטי ועד סדנאות יישומיות של כלים נפוצים – כל הכלים הנחוצים לעבודה". הוברמן אומנם מגיעה מעולם האקדמיה אבל מקפידה לשמור אצבע על הדופק בתעשיה. היא מראיינת מובילי צוותים בתעשיה ואת בוגרי Y DATA, שהשתלבו במשרות בשוק, ומהם היא מבינה אילו תכנים כדאי להוסיף או לעדכן ומבררת על תרומת הלימודים לעבודה שלהם בפועל. "אני מבינה מהם באיזה אלגוריתמים, כלים ותוכנות הם משתמשים ביום יום, עם מי הם מקיימים שיתופי פעולה בארגון ומחוצה לו ומתעדכנת בנעשה בחוץ", היא אומרת ומספרת, שבסופו של דבר, בתעשייה ובאקדמיה, משתמשים באותן כלים. "התרבות הארגונית אולי שונה, אבל החומרים והפרקטיקה דומים. מבחינה מקצועית, השוק והאקדמיה פועלים באופן דומה – בין אם בתחום הראייה הממוחשבת, במידע טבולארי או במודלי שפה – המשימות דומות, הכנסים משותפים והתכנים מתפרסמים באותם מקומות".

איך בונים קורס כזה? "יש שלד של דברים בסיסיים. אי אפשר לאמן רשתות בלי מודלים קלאסיים, שלומדים לפי דוגמאות למשל. כאלה חייבים להיות בכל קורס והם נלמדים מדי שנה", היא מספרת ומוסיפה: "לצד זה אנחנו בודקים מדי שנה אם תכני הקורס המתקדמים יותר מעודכנים ואם הם משרתים את הלומדים למציאת עבודה והשתלבות בשוק. זה תחום דינאמי, שמתחדש ומתעדכן כל העת, וחשוב להיות מעודכנים כל הזמן", היא אומרת ונותנת כדוגמה את התחום שהתפוצץ בשנה האחרונה Generative AI. "תכנית הלימודים לשנת 2022-2023 כבר היתה סגורה אבל אז הבנו שיש כאן משהו עדכני, שאי אפשר להתעלם ממנו, ובזמן אמיתי, הוספנו לתוכנית קורס בחירה בנושא. זה היה אתגר משמעותי ליצור קורס בנושא שמתעדכן ממש כל שבוע, וניב ויובל, המרצים שלנו, מצאו את עצמם מעדכנים את המצגות משבוע לשבוע, עם כל חשיפה התקדמות בתחום. הצלחנו לאלף את כל הבאז, לתוך קורס אקדמאי מעמיק ויישומי", היא מספרת בגאווה.

"הגעתי למסקנה שהקורס ב-YDATA הוא הכי מעמיק ללא מסלול אקדמי"
תמרה ראובני מזיג, עובדת כ-Data Scientist בבנק BEKB בברן שבשוויץ, אליה עברה לאחרונה. לפני כ-7 שנים היא עלתה לארץ ולאחרונה מצאה עבודה ושבה לשוויץ.

אל Y DATA היא הגיעה מתחום מרוחק; היא למדה תואר ראשון של טכנולוגית למידה – תכנות ולימוד ממשקי לימוד דיגיטליים. "התכנות היה חלק מהלימוד אך לא ברמה גבוהה מאד", היא אומרת.

היא עבדה בחברת קוגנייט, בתחום המודיעין הביטחוני, "אבל הבנתי שמעניין אותי אתגר טכני, עם נתונים וניתוחים, בקיצור Data Science ו- Machine Learning. התחלתי להתעניין היכן אפשר ללמוד את התחום. לאחר שבדקתי הגעתי למסקנה שהקורס ב-YDATA הוא הכי מעמיק שיש בשוק, ללא מסלול אקדמי עבורי, שמעוניינת בשינוי מקצועי".

התפקיד הנוכחי שלה בבנק בשוויץ הוא חדש אמנם "אבל הלימודים גרמו לי להתנסות ולהתמודד עם אתגרים, שניתן להיתקל בהם בעבודה כמו שלי. תרגלתי בקורס משימות אמיתיות והתרומה הגדולה באמת היתה בפרויקט הסיום, שנעשה מול חברה אמתית, שנתנה לי כלים להתנסות בסביבה קרובה למציאות", היא מספרת. על הפרויקט, שעשתה עם שותף ואותו הציגה ביום הצגות פרויקטי הסיום, היא זכתה בהצטיינות. "זה מאד חיזק את הביטחון שלי. בכלל, וההצלחה בקורס הוכיחה לי שאני בכיוון הנכון".

לתמרה חשוב לציין, שהקורס מאד אינטנסיבי והכרחי להשקיע בו זמן ומאמץ, של יום מלא בשבוע לפחות. "צריך לקחת את זה בחשבון. זה נחוץ למיצוי המקסימום. אפשר לעבוד במקביל אבל לפנות לכך זמן. כל זמן הוא לטובת הלימודים וביצוע המשימות. צריך לקחת את זה בחשבון אבל בהחלט כדאי לעבוד במקביל. זה, כמובן, תלוי בידע איתו מגיעים, ברמת ההעמקה וכדומה. זה מאד אישי", היא אומרת אבל מספרת שהסגל, עוזרי ההוראה והמתרגלים, היו תמיד הכתובת הראשונה לכל עניין וצוות הפרויקט והמרצים היו זמינים כל העת וזה מאד סייע.

הרבה יותר ממקום לימודים
"מאד מעניין אותנו מי מהתלמידים אצלנו הגיעו לאן ומתי", אומרים כרמל סיון, מנהל הקהילה ומרים חודרקר, המנהלת האקדמית ב-YDATA. "בוגרים חוזרים אלינו להנחות סמינרים והפרוייקטים של התעשייה נעשים פעמים רבות בחברות בהם עובדים הבוגרים שלנו. רשת הבוגרים שלנו הפכה, באופן טבעי, לרשת השמה לסטודנטים חדשים", הם מסבירים בסיפוק ומספרים שקורסי הבחירה בכל קורס, פתוחים תמיד למי שלמדו אצלם בקורסים הקודמים.

"בקורס הנוכחי יש לנו קורס Generative AI, שהוא אחד הראשונים באקדמיה בעולם ובטח הראשון בארץ והבוגרים שלנו מוזמנים להשתתף בו יחד עם התלמידים בקורס", הם אומרים ומוסיפים שמתוך יותר מ-220 בוגרים, הרוב כבר משולבים בתעשייה כראשי צוותים, ראשי מחלקות או בתפקידי אלגוריתמיקה ופיתוח במגוון תחומים. "הקשר עם הבוגרים מאוד חשוב לנו. אנחנו עוקבים מקרוב אחר הקריירה שלהם, משתפים איתם פעולה במיטאפים ובפרויקטים בתעשייה, ומזמינים אותם להשתתף כל שנה בקורסים המתקדמים שלנו".

לסיכום, נראה כי המחזור הנוכחי של Y-DATA ממשיך בסטנדרטים הגבוהים שקבע ואף מתעלה עליהם בחדשנות, בנוסף לנושאים העיקריים הנלמדים בו.

ההרשמה למחזור השישי של התכנית פתוחה עד לתאריך 31.7 וגם הפעם יש לנו קוד הנחה – MDLI23- המקנה לכם 1,000ש"ח הנחה.

מידע נוסף והרשמה – בלינק הבא.
עוד בנושא: