close menu

סיכום היום השני בכנס GTC 2024 של חברת Nvidia – כל מה שצריך לדעת

אנחנו נמצאים ביום השני של הכנס GTC של Nvidia ובתערוכה עצמה היו המון חברות מעניינות מאוד שעובדות צמוד עם הNvidia. בכנס היו החל מסטרטאפים קטנים שהם חלק בתוכנית Inception של Nvidia ועד לחברות ענק כמו אמזון, גוגל ועוד שעובדות צמוד עם החומרה שלה. בכנס עצמו היו כמה מגמות מעניינות שתפסו את העין בצורה שהיה קשה לפספס: חומרה, רובוטים ועוד הרבה דברים מרתקים אחרים. בכתבה הבאה אנסה להביא לכם טעימה קטנה מכל הדברים שהיו בכנס ומה הטרנדים הגדולים בעלו בתערוכה.

אם אתם רוצים, אתם יכולים גם לצפות בסרטון שהכנתי שמרכז את כל מה שדברתי עליו בכתבה כאן. זו אחלה דרך גם לראות ממש בלייב את הדברים שהוצגו בכנס ולהבין איך הכל נראה באמת בתערוכה עצמה.

רובוטים

נתחיל קודם כל מהדבר שהכי בלט בתערוכה עצמה וזה מספר העצום של החברות שמעתסקות הרובוטיקה. ראינו מגוון רחב של רובוטים בתערוכה עצמה. אם צריך לחלק אותם לשלוש קטגוריות אז אלו הקטגוריויות: רובוטים אנושיים (אנדרואידיים), רובוטי זרוע ורובוטי נעים (רובוטי כלבים למשל וכו'). בקטגוריה הראשונה,אנדרואידים, ראינו פרויקטים מרשימים מאוד שהוצגו בכנס והצליחו להשאיר רושם מאוד יפה. מה שהיה מרתק לראות זה הדרך שבה כל חברה החליטה לממש את הקונספט של "רובוט". חלק מהחברות יצרו ממש העתקים מדויקים של בני אדם באופן שמאוד מזכיר את האנוטומיה האנושית וחלק אפילו לקחו גישות יצרתיות יותר. אחת הדוגמאות המרתקות לכך היה רובוט חמוד מאוד שנראה כמו שדון קטן שנע על כדור גדול. מה שהיה בעיקר מעניין בו זה היכולת שלו להביע "רגשות" וליצור אמפטים עם האנשים סביבו ואפילו לרקוד איתם.

למי שזוכר, Nvidia בעצמה הכריזה על פלטפורמת Groot שהיא בעצם מודל בסיס לרובוטים שיודע לתמוך באינפוטים מולטימודלים ובעצם להוות שכבת הבסיס עליה חברות רבות יכולות לבנות רובוטים. לצד Groot, חברת Nvidia הציגה את החומרה שתתמוך בכל הפיתוחים האלה, Thor, שמאפשרים לקחת את כל מה שפותח במעבדה ולגרום לו לעבוד בצורה חלקה גם בעולם האמיתי.

לצד כל אלה היו גם רובוטים תעשייתים יותר שהיו בעצם זרועות גדולות שכל תכליתן הוא להרים דברים ולעשות סדר במחסן כלשהו או אפילו להרכיב חלקים מסוימים במערכת. רובוטים כאלה ראינו כבר שנים רבות, אך הפעם היה מעניין לראות כיצד הם עובדים בצורה חלקה יותר וחלקם אפילו בוצעות סדרה של פעולות בצורה עצמאית. יהיה מעניין לעקוב ולראות עד כמה יהיה באמת קל לבנות רובוטים כאלה בצורה סקילבילית ועד כמה יהיה אפשר להתאים את המערכת לכל צורך חדש שיהיה.

ואחרונה חביבה זו הקטגוריה של כלבים רובוטים או כל מה שנכנס בקטגוריה של "שונות". היה מדהים לראות כמה סוגי כלבים רובוטים רצים שם במעברים של הכנס – החל מכלבים קטנים ועד לכאלה גדולים ששוקלים לא מעט. לצד כל אלה, יש רובוטים שלא נכנסים בקטגוריה ספציפית ושם אני מכניס גם את כל המכוניות למשל שהוצגו בתערוכה. בסוף, גם מכונית היא סוג של רובוט על גלגלים וראינו הרבה יצרניות רכב שעושות שימוש בשבבים של Nvidia כדי ליצור רכבים חכמים יותר.

חומרה ותוכנה

לצד כל החומרה מהסוג הזה, ראינו בכנס גם הרבה חומרה מהסוג הפשוט יותר: כרטיסי GPU, ארונות שרתים ופשוט מפלצות חישוב אדירות. בכנס ראינו את GB200 של Nvidia אבל גם חומרה של יצרניות אחרות כמו MSI, אסוס ועוד שותפות חומרה של Nvidia. זה גם בדיוק המהות של כל הכנס, להביא במה לכל היצרניות השונות שעובדות עם Nvidia ובעצם מוציאות לפועל את החזון שלה. כמו שאתם יכולים לדמיין היו המון ביתנים של יצרניות החומרה המובילות בעולם, כאשר כל אחת הציעה את מרכולתה השבבית.

מלבד כל אלה, היו כמובן גם הרבה חברות תוכנה שתומכות בכל תהליך אימון המודלים ופגשתי שם לא מעט חברות ישראליות שנמצאות בדיוק בפוזיציה הזו. היו שם חברות ישראליות כמו ClearML, Dataloop, DECI וגם אפילו Run;AI שעלתה עכשיו לכותרות נוכח השמועות על כך ש-Nvidia מתכוונת לרכוש אותה. כמובן שלצד כל אלה היו גם חברות בינלאומיות שכולנו מכירים, החל מW&B ועד לספקיות הענן כמו AWS וגוגל קלאוד.

סיכום

בתערוכה של כנס GTC ראינו בעצם את כל השרשרת ייצור של תהליך ה-AI. חברת Nvidia שלטה ביד רמה בביתן שלה והציגה את החומרה המתקדמת שלה, יצרניות החומרה השונות הציגו את הפתרונות שלהן המבוססות על החומרה של Nvidia. פגשנו חברות רובוטים שעושות שימוש הן בתוכנה והן בחומרה שפיתחה Nvidia אבל כמובן גם אחרות. ולקינוח, היו גם חברות תוכנה שסיפקו את המעטפת הכללית לפיתוח AI – משלב איסוף וניקוי הדאטה, עד לשלב הרצת הניסויים ואפילו גם ניטור של המודלים בפרודקשיין.

עוד בנושא: