close menu

חברת לייטריקס (Lightricks) משיקה תכנית מלגות חדשה עבור סטודנטים בתחום ה-Data Science

חברת לייטריקס הירושלמית היא אחת מחברות האפליקציות המצליחות ביותר בארץ, עם עשרות מליוני הורדות מרחבי העולם. למי שלא מכיר, לייטריקס היא החברה המפתחת שלל אפליקציות פופולריות וזוכות פרסים לעיבוד תמונות ווידאו ועריכת תוכן במובייל. החברה בעיקר מוכרת בזכות לאפליקציית Facetune, שהפכה ללהיט ברחבי העולם המאפשרת יכולות עריכה מתקדמות. כעת מודיעה החברה על השקת תוכנית מלגות חדשה שתאפשר לסטודנטים בתחומי מדעי הנתונים מהאוניברסיטה העברית לקבל תמיכה כספית במהלך התואר.

במסגרת התכנית תעניק לייטריקס מלגות לשנה הראשונה ללימודים במסגרת תואר שני בחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. הסטודנטים שיזכו במלגה יקבלו מענק של 13,800 ש"ח לכיסוי הוצאות שכר הלימוד לשנת הלימודים הנוכחית , וכן 5,000 ש"ח לחודש למשך 12 חודשים בשנת הלימודים 2019-2020.

כדי ללמוד על תוכנית המלגות ועל הפעילות של החברה בתחומי למידת המכונה, קיימתי ראיון קצר עם יניב טנצר המשמש כראש חטיבת ה- Data science בלייטריקס. כפי שחלקכם בוודאי יודעים, לייטריקס פועלת רבות בתחום ואלגוריתמים לומדים הם חלק מאוד משמעותי בפעילות החברה. "בגדול קיימות בחברה שתי חטיבות שמתעסקות בלמידת מכונה אמנם מהיבטים שונים: חטיבת המרקטינג דאטא סיינס וחטיבת העיבוד תמונה. חטיבת המרקטינג דאטא סיינס, אותה אני מוביל, מתעסקת במגוון בעיות מרקטינג מזווית של למידת מכונה. לדוגמא: בניית מודלים לחיזוי הכנסות מקמפיינים שאנחנו מריצים ברשתות החברתיות, שמשרת את האנליסטים בחברה. דוגמא נוספת היא בניית מודלים לחיזוי מבין המשתמשים הקיימים, מי סביר שירכוש מנוי, מה שמאפשר לנו למקד את השיווק. זווית נוספת היא תכנון ניסויים וניתוח תוצאות. בשנה האחרונה השמשנו מערכת Multi – Arm – Bandit. חטיבת העיבוד תמונה מתעסקת בבעיות שונות מתחום העיבוד תמונה כמו סגמנטציה/ זיהוי אובייקטים ועוד." הסביר טנצר. מלבד זאת, טנצר אף הרחיב וסיפר קצר על הטכנולוגיות והמודלים איתם עובדים בחברה: "אנחנו עושים שימוש במגוון מודלים/כלים/טכנולוגיות – החל ממודלים סטנדרטים לקלאסיפיקציה בינארית כמו רגרסיה לוגיסטית ועד מודלי אנליזת הישרדות, מודלי סדרות זמן, רשתות עמוקות ועוד". מודלים אלו, ככל הנראה יהיו חלק מעבודתם של הסטודנטים במידה וירצו להצטרף לחברה במקביל או בסיום לימודיהם.

מי שמכיר את הפעילות של לייטריקס, בוודאי יודע עד כמה היא מחוברת לעשייה החברתית בתחום למידת המכונה ועד כמה היא לוקחת חלק פעיל בחיזוק התחום ספציפית בירושלים. עובדים רבים מלייטריקס מרצים בקורס ההתנדבותי של הקהילה הירושלמית, החברה אף הציעה אתגר רציני ב-DataHack שעסק בחיזוי נטישת לקוחות וזאת במקביל לקשר החזק שלה עם האוניברסיטה העברית.

טנצר הרחיב על הקשר ההדוק עם האוניברסיטה העברית ועל הקשר בין מייסדי החברה לאוניברסיטה. "בוגרי האוני׳ העברית מהווים חלק גדול מעובדי החברה, ולמעשה החברה הוקמה ע״י בוגרי האוני.  לייטריקס מחלקת מלגות לתלמידי תואר שני במדעי המחשב זו השנה השנייה ולאור ההצלחה, החלטנו השנה ליצור תכנית דומה גם במחלקה לסטטיסטיקה.  מלבד זאת, לייטריקס מקיימת גם שיתופי פעולה מקצועיים עם חברי סגל מהאוני סביב בעיות מעולם הדאטא והעיבוד תמונה שלפעמים אף מסתיימים במאמרים משותפים."

לקראת סיום, ביקשתי מטנצר להרחיב מעט על המועמדים האידאליים עבורם לתוכנית המלגות ולצד זאת להסביר מה הוא העובד האידאלי עבורם: "אנחנו מאמינים בשונות בין אנשים ושאנשים מרקעים שונים יכולים לתרום דווקא מתוך הייחודיות של הידע שלהם. אכן דאטא סיינטיסים שעובדים בחברה מגיעים מרקעים שונים: חלקם מגיעים מעולמות של סטטיסטיקה/מתמטיקה, חלקם מדעי המחשב/הנדסת חשמל, וחלקם גם מביולוגיה ומנהל עסקים. בגדול אנחנו מחפשים אנשים סקרנים שאוהבים ללמוד מתודות/טכנולוגיות חדשות." לסיכום פירט טנצר על הקריטריונים אותם הם מחפשים בין מגישי הבקשות והרחיב מעט על תהליך הבחירה: "ההחלטה היא משותפת לחברה ולסגל האוני. בגדול שקלול של מצוינות אקדמית ורקע של המועמד כמו ניסיון תעסוקתי קודם/תרומה לקהילה וכו'."

ניתן להגיש בקשות למלגה עד ה-12 במאי 2019.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

עוד בנושא: