close menu

AI Inside: הצצה לכנס AI Week ולהרצאות המומלצות בו

הכתבה בשיתוף פעולה אינטל.

הקורונה עדיין איתנו, מה שאומר שלא מעט כנסים עוברים לאונליין ואפשר ליהנות מהם מכל נקודה בעולם. אחד הכנסים שעשה את המעבר הזה לאונלין הוא כנס “AI Week” שהתקיים בפעם האחרונה עם יותר מ-3000 משתתפים באוניברסיטת תל אביב ועכשיו עבר גם הוא למתכונת דיגיטלית. לשמחתנו, הסרת המגבלות הפיזיות גרמה לכך שיש לנו אג’נדה מגוונת מאוד עם חוקרים חזקים ודמויות מפתח בתחום ה-AI מכל העולם, וגם הקהילה שלנו, Machine & Deep Learning Israel, היא פרטנרית של הכנס. חלק מהדוברים המעניינים שיהיו בכנס הם מחברת אינטל, שיזמה את האירוע והיא גם נותנת החסות הראשית השנה. 

בבלוג פוסט הזה נספר לכם על ההרצאות המעניינות שתשמעו מאינטל וגם על הרצאות נוספות כלליות שכדאי לכם להכיר. באתר הכנס תמצאו גם יריד וירטואלי, שמהווה חלופה לביתני נותני החסויות וכן אפשרות ליצור קשרים עם שאר המשתתפים בכנס. כפי שציינו, הכנס עתיד להימשך שלושה ימים ויכלול הרצאות ופאנלים בטכניים ומקצועיים. מה שמרשים לא פחות הוא רשימת הדוברים מחו”ל שייקחו חלק באירוע אשר כוללת כמה מהשמות המוכרים ביותר בתעשייה: פרופסור  Fei-Fei Li מסטנפורד, פרופסור Tomaso Poggio מ-MIT, פרופסור Mariarosaria Taddeo מאוקספורד ועוד רבים וטובים אחרים.

נזכיר כי הכנס יתקיים בין ה-22.4 לבין ה-24.2 וניתן להירשם לכנס בחינם ולקרוא את האג’נדה המלאה דרך הלינק הזה

הרצאות אינטל

באירוע עצמו, כפי שצוין, יהיו גם הרצאות של חברת אינטל שלקחה חסות על האירוע. כחלק מהמעבר שלי על האג’נדה מצאתי שתי הרצאות מאוד מעניינות של אינטל שכדאי לכם לשם לב אליהן.

איתי יוגב, מנהל ארגון הבינה המלאכותית ב-Intel IT, שאחראי על עשרות פרויקטי AI בתוך אינטל, יפתח את הסשן בנושא Applied AI. מה שבאמת מרתק בנקודת המבט שלו היא העובדה שהארגון שתחתיו משרת הרבה מחלקות בתוך אינטל ומכניס מאות מודלים לפרודקשן, וזה מעניק להם הבנה מאוד רחבה של איך מריצים פרויקטי AI מגוונים מקצה לקצה. רק כדי לסבר את האוזן וכדי להבין את השונות הגדולה בפרויקטים שלהם, זו רשימה חלקית של הנושאים שהם מטפלים בהם: פיצ’רים מבוססי בינה מלאכותית בתוך המעבד לשיפור הביצועים, פרסונליזציה של  תהליכי הפיתוח והבדיקות של כל מעבד להעלאת האיכות, ניהול חכם של קבלת ההחלטות בקווי הייצור לחיסכון באנרגיה וחומרי גלם, זיהוי הזדמנויות בעולם השיווק והמכירות, שימוש בנתונים שנאספים ממכוניות בעלות רכיבי מובילאיי לזיהוי בזמן אמת של מפגעי דרך ועוד. כל זה נעשה עם מגוון רחב של שיטות, כולל Computer-vision, NLP, RL, Time-series analysis, ועוד.

בהרצאה עצמה איתי ישתף מהניסיון של הארגון וינסה להסביר איך עושים פרויקטים בסקייל כזה גדול שיש ביניהם שונות עצומה בבעיה העסקית, בפתרון, בהיקף וסוג הדאטה ועוד. באופן אישי, מעניין אותי מאוד לשמוע כיצד הם מצליחים לשמר את הידע שנצבר בכל מיזם וכיצד הם מעבירים אותו לשאר הפרויקטים האחרים. לפי תיאור ההרצאה, איתי יעסוק בנושאים אלו בדיוק ויסביר באילו טכנולוגיות הם השתמשו לאורך שלל הפרויקטים. בנוסף לכך, איתי יסביר מה נדרש בפועל מארגון כל כך גדול שרוצה להשתמש בצורה אמיתית באלגוריתמים במוצרים שלו שנמצאים בפרודקשיין. ההרצאה של איתי נקראת “Transforming Critical Work @ Intel with AI” והיא תתקיים ב-22.2 בשעה 15:30.

הרצאה נוספת מעניינת לא פחות, היא ההרצאה של ד”ר איתי לידר, R&D team lead, בארגון הבינה המלאכותית ב-Intel IT, שתעסוק בשיטות מידול שהם פיתחו כדי לתת Actionable insights לאנשי שיווק ומכירות בארגון.  הצוות של איתי מסייע לקבוצת השיווק והמכירות של אינטל לסרוק מילוני חברות שונות ברחבי גיאוגרפיות שונות ובמגוון שפות ולזהות הזדמנויות  רלוונטיות עבורם. כדי לעמוד ביעד הזה הם פיתחו מערכת הסורקת מיליוני דפי אינטרנט עסקיים ציבוריים, ומחלצת מהטקסט והתמונות מאפיינים עבור כל עסק. בפרט ההרצאה תציג איך הם מזהים שני היבטים מרכזיים של החברות: פלחי תעשייה (החל מקטגוריות כלליות כגון שירותי בריאות וכלה בתחומים ספציפיים יותר כמו ‘ניתוח וידאו’) ותפקידים פונקציונליים (למשל ‘יצרן’ או ‘קמעונאי’). הפילוחים שמעניינים את אינטל שונים מהסטנדרטיים בתחום, ודרשו שיטות חדשות שיכולות לשמש גם לבעיות נוספות.

מה שמסקרן אותי בהרצאה הזו, הוא איך באמת מצליחים ליצור פיסות מידע קונקרטיות מתוך כמות ה”רעש” העצומה שיש בדאטה וכיצד מצליחים ליצור מסווג מספיק טוב וחזק שיודע לעמוד על ההבדל בין חברה לחברה בצורה טובה. בתעשיות שונות יש כל כך הרבה ניואנסים שונים, כך שיהיה מעניין לשמוע את איתי מדבר על האתגרים האלה. ההרצאה של איתי נקראת “Actionable insights from the content of websites: New methods implemented at Intel” והיא תתקיים ב23.2 בשעה 13:10.

הרצאות נוספות

לצד שתי ההרצאות הטכניות האלה, יש עוד מגוון רחב של הרצאות ופאנלים מאוד מעניינים שכדאי לכם להכיר או לקחת בהם חלק.

הרצאה נוספת שנראת מאוד מומלצת היא בנושא “Computational Separation Between Convolutional and Fully-Connected Networks” של ערן מלאך מהאונ’ העברית. ערן הולך לדבר על סוגיה מאוד מעניינת: למה CNN עובדים יותר טוב מ-FCN באותו הדומיין. בהרצאה הוא ידבר על האינטואציות לכך אבל גם ישלול לא מעט מהסיבות שנראות לכם טריוויאליות ויציג גישה מעניינת אחרת. רמז: ההשפעה של Gradient-based training. ההרצאה תתקיים ב-22.2 ב14:45.

הרצאה אחרת שכדאי להכיר היא ההרצאה על “Short Text in the Wild” של גל חוכמה מחברת PayPal. הקונספט של ההרצאה הוא מאוד פשוט אבל מאוד מרתק: איך מתמודדים עם ביטויי טקסט קצרים בעולמות ה-NLP. העולם שלנו מלא בביטויי קצרים עם משמעות הרבה יותר רחבה מהכמה משפטים שהם. למודלים של NLP לפעמים מאוד קשה להתמודד איתם אבל כמובן שאי אפשר להתעלם מהם. בהרצאה היא תדבר על איך הם התמודדו בחברה עם האתגר הזה ומה הגישות שעזרו להם לשפר את הדיוק במקרים האלה. ההרצאה תתקיים ב-23.2 בשעה 12:40.

באותו היום, פרופסור יהונתן ברנט מאונברסיטת תל אביב ידבר על “Compositional Generalization for Natural Language Understanding“. בהרצאה שלו ידבר יהונתן על המקרים בהם מודלי שפה פוגשים סוגיות שלא היו חלק מתהליך האימון שלהם ויסביר כיצד ניתן להתמודד בצורה טובה יותר עם מקרים שכאלה. כמו כן, ההרצאה תעסוק בדרך שבה משפרים את Compositional Generalization בסקייל רחב. ההרצאה תתקיים ב23.2 ב-14:05.

פאנל מומלץ שאני מאמין שהולך להיות מאוד מעניין הוא הפאנל בשם “AI Implementation Session” שיכלול נציגים מRun:AI, Deci ,NeuReality ו-Hailo. כל תחום ה-ML Ops רותח עכשיו, בעיקר בישראל, ואנו עדים לעוד ועוד חברות שקמות בדיוק בתחום הזה. יהיה מעניין לראות את כל החברות האלה על במה אחת ולהקשיב לאיך הן חושבות שהעתיד הולך להיות לחברות בסוג הזה. הפאנל יתקיים ב23.2 בשעה 11:00.

הרצאה נוספת מעניינת מאוד שכדאי להכיר היא של דוד גולן, Co-founder & CTO, בחברת Viz.ai שידבר על “Using AI to connect the right doctor to the right patient at the right time to make a difference“. החברה כבר פועלת מספר שנים עם בתי חולים מובילים מהעולם ויהיה מעניין מאוד לשמוע את דוד מספר על הדרך שהם עשו וכיצד גורמים לרופאים לבטוח במודל AI בנושאי קריטי שכזה.(ההרצאה תתקיים ב23.2 בשעה 15:10).

אחרון חביב, פאנל שמסקרן אותי באופן אישי, הוא פאנל בנושא “AI National Strategy – How to foster AI collaboration between UAE and Israel?” שבו יעסקו בדרך שבה ישראל יכולה לשתף פעולה עם איחוד האמירויות בתחום הבינה המלאכותית (24.2, 17:00). 

כמובן שזו רק רשימה חלקית מכל האג’נדה המלאה והמעניינת שתהייה בכנס. זו הזדמנות מצוינת עבורכם לקבל תוכן מקצועי וטכני במקום אחד מסודר. מוזמנים כמובן להיכנס לאתר ולמצוא את ההרצאות והפאנלים הנוספים שמעניינים אתכם. נדגיש כי הכנס יתקיים בין ה-22.2 לבין ה-24.2 וניתן להירשם לכנס בחינם ולקרוא את האג’נדה המלאה דרך הלינק הזה.

עוד בנושא: