close menu

כל מה שצריך לדעת על IMVC 2021 – כנס הראייה הממוחשבת הגדול בישראל

כנס  (IMVC (Israel Machine Vision conference מתקיים זו השנה ה-12, ולאורך השנים צבר לעצמו שם כאחד האירועים הבולטים ביותר לתחום הראייה הממוחשבת. גם השנה אנו מקיימים שיתוף פעולה עם הכנס שמקנה לחברי קהילת MDLI הנחה מיוחדת ברישום ל-IMVC באמצעות הקוד MDLI15.

במסגרת שיתוף הפעולה, ישבנו עם ד"ר חן שגיב וד"ר קובי כהן, מייסדי הכנס, כדי לשמוע מהם על ההיערכות לאירוע בסדר גודל כזה לצד הקורונה, לבדוק מה מצפה למשתתפים באירוע הקרוב, ומה הם חושבים על העתיד של עולם הראייה הממוחשבת.

קצת על IMVC 2021

למי שלא מכיר, IMVC הפך למסורת שנתית ומקום מפגש של הדמויות הבולטות ביותר בתחום הראייה הממוחשבת מהתעשייה ומהאקדמיה. האג'נדה פורסמה וזמינה באתר האירוע, וניתן למצוא בין הדוברים שמות בולטים כמו פרופ' טרוור דארל, אושיית הרשת צ'יפ הויאן, פרופ' יואב שוהם מ-AI21 וד"ר איה סופר מ-IBM. הנושאים באירוע מגוונים ורחבים ונעים מדיונים הממוקדים בתחומים כמו רכבים אוטונומיים ומערכת הבריאות, לתשתיות AI וטרנספורמים. לצד כל אלו, כמובן ניתן למצוא שלל הרצאות טכניות מרתקות ומעמיקות על למידת מכונה וראייה ממוחשבת מטובי החוקרים בארץ.

ד"ר שגיב, למה אפשר לצפות באירוע הקרוב? 

"קודם כל, אנחנו ממש נרגשים מכך שהקהילה תוכל להיפגש שוב פנים אל פנים. IMVC הינו לא רק כנס שמביא את מה שקורה בחזית הטכנולוגיה, אלא גם מקום מפגש לחברי הקהילה. כמובן, תוך שמירה על כל הכללים – כי בריאות כולם חשובה יותר מכל.

שנית, יש בכנס דוברי מליאה מהשורה הראשונה מהתעשיה והאקדמיה בארץ ובחו"ל  כולל הרצאות שעוסקות ב- NLP ובהטמעת טכנולוגיות דיפ בתחומים הולכים ומתרחבים. אנחנו שמחים לארח השנה וירטואלית את פרופ' טרוור דארל, את לורנס מהוני מגוגל שידבר על בינה מלאכותית בסקלה ואת אושיית הרשת צ'יפ הויאן. יש הרצאת עומק של פרופ' מיקי אלעד מהטכניון למי שרוצה להיכנס למתמטיקה של הדברים והמון הרצאות מגוונות בשלל נושאים: טרנספורמרים, תשתיות, רפואה דיגיטלית ומערכות אוטונומיות. כמובן שגם השנה תהיה תערוכה מקצועית כולל Happy Hour ומתחם פוסטרים".

לאיזו הרצאה את מצפה במיוחד? האם יש דיון שהיית ממליצה לא לפספס?

"וואו – קשה לי לבחור. השנה באמת בורכנו בהרצאות מעולות. אני אשתדל להקשיב למיקי אלעד – מהדוברים הטובים שיש. מאוד מסקרן אותי להבין קצת יותר את תחום ה- NLP מהרצאתו של פרופ' שוהם ואני מאוד מצפה להרצאות של הנאדי סאייד על הטמעת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת לתחום לא קשור, של פרופ' מריים זאקסנהאוס על ממשק אדם מחשב ושל צ'יפ הויאן שהיא מובילת דעה בינלאומית בתחום. לא הייתי מפספסת את התערוכה המקצועית ואת מתחם הפוסטרים – כמה התגעגענו להליכה בין המציגים עם כוס קפה ומפגש עם חברים ותיקים וחדשים."

בשנה שעברה האירוע נאלץ להתקיים באופן מקוון בשל מגבלות הקורונה. השנה, באופן משמח במיוחד, הכנס חוזר למתכונת פיזית. למה החלטתם לחזור לאירוע פיזי ואיך התחושה לחזור למתכונת המוכרת?

"תקופת הקורונה לימדה אותנו שדברים יכולים להשתנות ברגע. אז אני אדע שהכנס היה פיזי ברגע שהוא יסתיים. החלטנו שככל שיהיה אפשרי ובטוח נשאף לכנס פנים אל פנים.  אנחנו ערוכים לשינוי גם ברגע האחרון כי בריאות כולנו חשובה לנו מאוד. התחושה היא של התרגשות גדולה ושל יכולת לחזור למה שהכרנו לפני שהקורונה הפציעה בחיינו. האמת שזה ממש מרגש."

העתיד של עולם הראייה הממוחשבת

נדמה שהחידושים בתחום הראייה הממוחשבת לא מפסיקים להגיע, וזה בא לידי ביטוי גם במגוון הרחב של ההרצאות המתוכננות בכנס.

כנס ה-IMVC קיים כבר 12 שנים. אילו מגמות את מזהה במחקר של ראייה ממוחשבת? האם יש דומיינים שזוכים להתייחסות רבה יותר? כלים או טכניקות שהופכים בולטים יותר?

"המגמה הברורה היא שאם ב-2014 היה מושב בודד על בינה מלאכותית, הרי שבינה מלאכותית היא היום הכלי המרכזי בתחום. אני חושבת שעד 2020 ראינו המון עבודות תאורטיות בתחום ועכשיו יש התבגרות ובשלות ורצון להביא את כל הטוב הזה לחיים האמיתיים, למפתחים ולמומחים שלאוו דווקא מתמחים בבינה מלאכותית. יש הסתכלות יותר הוליסטית על כל התחום הזה: מיצירת דאטה, דרך פלטפורמות מיחשוב ותשתיות. ניסינו בכנס להביא תמהיל של עבודות מחקר חדשניות מצד אחד, והרצאות יישומיות מצד שני. תחום ה- NLP תופס מקום נרחב יותר ויותר גם בעולם הראייה הממוחשבת ולכן הבאנו את פרופ' שוהם שידבר על התחום. נושא הטרנספורמרים זוכה לפופולריות רבה וייחדנו לו מושב שלם".

המחקר בתעשייה הולך ומתפתח, וזה מאוד מקובל למצוא ייצוג של החברות הגדולות בכנסים הבולטים לראייה ממוחשבת. איך את רואה את יחסי האקדמיה והתעשייה בתחום?

"אנחנו שמחים לארח בכנס השנה דוברים מחברות מובילות כמו IBM, עליבאבא, Vimeo, בוש, סמסונג, אמזון, Wix, סימנס, אינטל, אפלייד מטריאלס, גוגל ו-AI21. ומצד שני, מאושרים על נוכחות מרשימה של סטודנטים שהם הבסיס והתשתית לעובדים בחברות אלה וגם כמובן חברות קטנות יותר.

המחקר באקדמיה ובתעשיה בתחום הזה נראה מאוד דומה ולא ברור תמיד מי מקדים את מי. הפריבלגיה הגדולה במחקר היא היכולת לטעות וללכת בדרכים יותר מסוכנות. מחקר כזה יכול להיעשות בחברות גדולות שמסוגלות לממן זאת ובאוניברסיטאות. אני חושבת שזו זכות גדולה לעשות מחקר ואני מודה על האפשרות שהיתה לי בזמנו לעשות מחקר מתמטי במהלך הדוקטורט והפוסט. האקדמיה והתעשיה מזינות זו את זו, הן כלים שלובים ויחד הן כוח אדיר בעולם בכלל ובישראל בפרט".

מה לדעתך צופה העתיד לתחום של ראייה ממוחשבת? האם יש חידושים שאת מאמינה שישפיעו באופן מהותי על חיינו בתקופה הקרובה?

"אני חושבת שרק התחלנו ושהעתיד עוד לפנינו. כיזמת בתחומי הרפואה הדיגיטלית אני מאמינה שהעשייה המשמעותית בתחום הרפואה הדיגיטלית תהפוך את היכולת לאבחן מחלות ולתת טיפול הולם מהר יותר ומדוייק יותר למשהו מציאותי שיחולל מהפכה של ממש באיכות חיינו".

 

הכנס יתקיים ב-26.10.2021 באקספו תל אביב. לפרטים נוספים ולרישום לאירוע מוזמנים ללחוץ כאן. השנה, חברי קהילת MDLI זכאים להנחה מיוחדת בשווי 15% באמצעות שימוש בקופון MDLI15.

 

עוד בנושא: